150 årsjubileum, 29 aug 2019

Vilken fest! Vilken paneldebatt! Vilka härliga medlemmar! Vilken middag! Och vilken underhållning!

150 årsjubiléet gick av stapeln i ett härligt sensommarväder i Sjöräddningens lokaler i Långedrag. 128 middagsgäster satte sig till bords efter att ha lyssnat på ett otroligt spännande samtal om geopolitik, världshandel, brexit och hur det påverkar sjöfarten.

• Cecilia Malmström, EU:s Handelskommissionär
  • Niclas Mårtensson, vd Stena Line Group, och
  • Karolina Kjellgren, Wallenius Wilhelmsen Logistics

under ledning av Britt-Marie Mattsson gav oss perspektiv på världsläget i dag.

Sedan var det dags för middag och som underhöllning dök Chalmersorkestern upp med buller & bång!

Årsmöte, 9 april, 2019

Efter genomfört årsmöte, där följande styrelse omvaldes,

• Lena Göthberg, ordförande
  • Erik Lewenhaupt, vice ordförande
  • Carl Sjöberger, kassör
  • Christoffer Holmström, sekreterare
  • Malin Högberg, vice sekreterare
  • Johan Brax, klubbmästare
  • Ingela Berntson, vice klubbmästare
  • Alexander Broström
  • Christina Palmén
  • Olle Lindmark

lyssnade vi till Erik Lewenhaupt, Head of Sustainability, Brand and Communication, Stena Line, som pratade om marknadsföring och kommunikation i sjöfarten.

Vintermöte 29 jan, 2019 - Tema Linjeagenterna, konsolideringar och investeringar i container branschen

Nautiska föreningens ordförande Lena Göthberg hälsade välkommen till Jubileumsåret 2019 och Vintermötet i synnerhet. Därefter följde en presentation om konsolideringar och investeringar i containerbranschen av Wilhelmina Lund, Vice President, Freightman AB och Fredrik Hermansson, Managing Director, Greencarrier Liner Agency Sweden AB. Den presentationen hittar man nedan.