Höstmöte 27 nov, 2018 - tema Produkttank

Aldrig har väl Nautiska föreningens höstmöte varit så aktuellt. Samtliga talare hade dagsfärska bilder i sina presentationer.

Joakim Lund, CCO Thun Tankers inledde med sin presentation Erik Thun – Our path towards climate smarter shipping och sedan fick vi lyssna till Lars Persson, Technical Manager LNG Swedegas, som berättade om den nya LNG anläggningen i Göteborgs Hamn. Staffan Strive presenterade Chalmers Professional Education och lade lite extra vikt vid utbildningen i LNG som man erbjuder.

Den italienska buffén smakade riktigt bra efter det att samtliga talare fått fina paraplyer som tack för att de ställde upp och gav oss insikter i det som händer just nu.

Sommarutflykt 2018 - Hönö och Aston Harald

Bussen hämtade upp en liten men förväntasfull skara medlemmar för transport till Hönö, där Håkan Svensson, vd Aston Harald, mötte upp och visade oss runt på det imponerande kontoret, verkstaden & autoklaven och den nybyggda restauranten Harald. Vi fick höra om Håkans karriär i sjöfarten, hur han och hans far tog över Bergs Propulsion, hur det är att bli köpta av ett stort amerikanskt företag samt en hel del om vad han tror om framtiden för sjöfartsnäringen. Jättespännande!

Årsmöte, 24 april, 2018

Efter genomfört årsmöte, där följande styrelse valdes,

• Lena Göthberg, ordförande
  • Erik Lewenhaupt, vice ordförande
  • Carl Sjöberger, kassör
  • Malin Högberg, sekreterare
  • Christoffer Holmström, vice sekreterare
  • Johan Brax, klubbmästare
  • Ingela Berntson, vice klubbmästare
  • Alexander Broström
  • Christina Palmén,
  • Olle Lindmark

lyssnade vi till Per-Olof Arnäs, forskare Chalmers, som presenterade transportindustrins framtid. Den spännande presentationen kan man hittar man i pdf form här nedan.